Monday, March 21, 2011

《Beautiful Memory》

Eminem - Beautiful

Lyrics

Lately I’ve been hard to reach
I’ve been too long on my own
Everybody has a private world
Where they can be alone

Are you calling me?
Are you trying to get through?
Are you reaching out for me?
Like I’m reaching out for you


*****



爸,當一道一道難題出現在我眼前時,我真想一手撕毀它…
對不起,讓您擔心了。



想起和您相處的時光,幾乎是完全無憂的歡樂、完全無私的溫暖,您燦爛的微笑彷彿這世間沒有甚麼事值得愁苦,能讓我完全放心地感到快樂。


是啊….那是慈祥的微笑,雖然您的年紀以慈祥來形容似乎過早了點,但那該是多麼的慈悲…將一切的愛與溫暖全部都給了我們。


“stay strong, dad will be home soon, and to the rest of the world.”
yes, I’ll stay strong..even I felt so tired and exhausted, and even I thought it’s unfair to this world.


在夢裡,我仍能孝敬您,那是一種最深的安慰了。By the way, I would say “thank God”, if the monster already disappears in my mind.

爸,您將我帶來這個世界上,一定自有其意義吧?
我不敢說能完成您的心願或依循冥冥中安排的命數,但我會履行在這個世界上的使命,那就是堅強下去,『爸,我會堅強下去』…您生的女兒,不會只有這點能耐。

God gave you them shoes, to fit you… so put them on and wear them and be yourself.

No comments: